טיפול פסיכותרפי בהשלכות רגשיות של הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים

הפרעות קשב וריכוז נתפסות בדרך כלל כגורמות לקשיים שונים בלימודים, בעבודה, בקריאה ואף בתפקוד היומיומי.
יחד עם זאת, להפרעות קשב וריכוז עלולות להיות גם השלכות רגשיות, מפגיעה בדימוי העצמי ובתחושת המסוגלות ועד לדיכאון, חרדות ותחושת חוסר אונים.

דוגמה נפוצה לקשיים רגשיים הנובעים מהפרעות קשב וריכוז אצל ילדים היא כאשר הפרעות הקשב והריכוז גורמות לירידה בהישגים, שמובילה לפגיעה בהערכה העצמית, שעשויה ליצור קשיים חברתיים והתנהגותיים.
הפרעות מסוג זה, אם לא מטפלים בהן, עלולות להתפתח וליצור השלכות קשות נוספות על הילד, על התפתחותו ועל קשריו עם הסובבים אותו, כולל עם בני המשפחה.

אצל רבים מאותם ילדים התעלמות או טיפול באמצעים לא מתאימים עלול רק להחריף את הבעיה או לגרום לדחיית הפתרון.
כאשר מטפלים בהשלכות רגשיות של הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, ישנה חשיבות גדולה לגישה טיפולית שתשים דגש על טיפול בקשיים רגשיים וחברתיים כגון- קושי בוויסות רגשי, חרדות, שאלות של זהות ובדידות.

הטיפול הרגשי

מחקרים רבים שנעשו בשנים האחרונות הראו שיפור ניכר בהתנהגות בקרב ילדים עם הפרעות קשב וריכוז דווקא כאשר הם זוכים לטיפול רגשי.
ליצירת קשר של אמון, בטחון, אמפתיה והכלה עם המטופל, ישנה חשיבות רבה בתהליך הטיפולי.
הקשר שנוצר מסייע לילד להבין יותר את עצמו, את זהותו ומקומו בעולם, ולחזק את ההערכה העצמית ותחושת המסוגלות שלו. 

המשחק ככלי טיפולי

המשחק הוא אחת מהדרכים הטבעיות ביותר שבאמצעותם הילד יכול לבטא את עולמו ואת הרגשות שלו. סביבה תומכת למשחק מאפשרת לילד להיות יצירתי, לחקור את עצמו ואת סביבתו, לסגל גמישות מחשבתית ואף להתמודד עם כללים, חוקים והצבת גבולות.
באמצעות שילוב המשחק בטיפול, ניתן להבין טוב יותר את עולמו הפנימי של הילד, ובכך לעבוד אתו על שיפור המיומנויות החברתיות שלו, על קשיים בוויסות רגשי, פחדים, דימוי עצמי, התמודדות עם שינויים ועוד.

מתי לפנות?

שמי ענת, אני פסיכותרפיסטית, מטפלת רגשית באמצעות שיחה ומשחק, מוסמכת בחינוך מיוחד.
אם אתם מוטרדים, חוששים, או חשים ספק כל שהוא לגבי ההתמודדות המיטבית במצב הלא פשוט והטעון רגשית של ילדכם ובמשפחה, אתם מוזמנים לקבוע פגישה להתייעצות.

רוצה לדבר איתי ?

ניתן ליצור קשר בטלפון: 054-3213485

או על ידי שליחת הודעה בטופס זה

כתובות הקליניקה

תל אביב – רחוב פנקס 24

 

   הרצליה – רחוב יהודה הנשיא