טיפול רגשי למבוגרים

/טיפול רגשי למבוגרים
טיפול רגשי למבוגרים2019-12-23T01:49:31+02:00

טיפול רגשי למבוגרים

כאשר מחליטים להתחיל טיפול רגשי, מדובר בהחלטה משמעותית. ההחלטה הזו באה בעקבות בחירה לעשות שינוי לעבר חיים מאוזנים, מלאים ויציבים. זוהי החלטה שמבטאת רצון לצמיחה נפשית ולהתחזקות.  היא יכולה להגיע בעקבות מצב משברי, תחושת תקיעות, קשיים בקשרים בינאישיים, דיכאון, חרדה, תחושה של חוסר משמעות ועוד. 

 התהליך הטיפולי מסייע למטופל להגיע לתובנות, לגילוי עצמי וקבלה עצמית, המאפשרים התפתחות לחיים אותנטיים, יצירתיים ושלמים.

כיצד?

בטיפול הרגשי נבחנת, יחד עם המטפל, הווייתו של האדם, תוך העלאת תובנות ולמידת התנהלותו בעולם. בטיפול רגשי למבוגרים מתרחש תהליך של התבוננות עצמית של המטופל בחיי הנפש שלו, במערכות היחסים שלו עם סביבתו ודפוסי ההתקשרות שלו (המשתקפים גם ביחסים הבינאישיים הנבנים עם המטפל) ובמנגנונים ההתנהגותיים אותם סיגל לעצמו וכיצד משרתים אותו.

התבוננות זו, המעלה למודעות את הבסיס לרגשותינו ולקונפליקטים שלנו, מאפשרת להבין את ההתנהגויות שאינן רצויות לנו ולהתמודד טוב יותר עם אירועים בעבר או בהווה. מודעות זו מאפשרת מרחב חדש  לבחירה מתוך מקום מקבל ושלם.

המרחב המקבל, האמפתי והלא שיפוטי בטיפול, והקשר הטיפולי הקרוב הנוצר בין המטפל והמטופל מהווים קרקע בטוחה ויציבה המאפשרת תהליך של התחזקות ובנייה.

נושאים נוספים – טיפול רגשי למבוגרים

התקפי זעם אצל מבוגרים

"התעצבנתי, אני לא בן אדם אלים. נתתי אגרוף לשולחן והזכוכית נשברה" התפרצויות זעם אצל מבוגרים יכולות לבוא לידי ביטוי בצרחות, השתוללות, חוסר יכולת להקשיב, זריקת

קרא עוד »

חופש ובחירה בגיל השלישי

"אני לא מחליטה", "דעתי לא נחשבת", "מה אני אעשה", "אני לא רוצה להפריע" אלו הם ביטויים לתחושה שחשים רבים מבני הגיל השלישי, תחושה של חוסר

קרא עוד »

רוצה לדבר איתי ?

ניתן ליצור קשר בטלפון: 054-3213485

או על ידי שליחת הודעה בטופס זה

כתובות הקליניקה :

תל אביב – רחוב פנקס 24

 

   הרצליה – רחוב יהודה הנשיא