קשיים במיומנויות חברתיות

/קשיים במיומנויות חברתיות
קשיים במיומנויות חברתיות2019-10-30T17:49:21+02:00

מיומנויות חברתיות

מיומנויות חברתיות הן מכלול של כישורים חברתיים שהתפתחו אצל אדם באופן שמאפשר לו ליצור קשרים חברתיים ולהשתלב במערכת חברתית.

מיומנויות חברתיות מתבטאות, בין השאר, בהתנהגות חברתית תואמת, ביכולת להבין את רגשות האחר ואת המסרים המילוליים השונים והבלתי מילוליים השונים, להיות פעיל ולבטא תחושות ורגשות באופן מובן.

מיומנויות אלו מתפתחות לאורך השנים מלידה ועד בגרות ומושפעות מהמשפחה והסביבה החינוכית, הן באופן ישיר והן באמצעות צפייה וחיקוי. גם ההתפתחות הרגשית והקוגניטיבית מהווה גורם משפיע בהתפתחות המיומנות החברתית. במקביל לגדילת הילד, גדלה יכולתו לתפוס כי לאחר יש רגשות ומחשבות שונים משלו. יכולת זו מהווה בסיס ליכולת לפתח מערכות יחסים מורכבות יותר מהקשרים הראשוניים.

ישנם גורמים שונים לקשיים ברכישת מיומנויות חברתיות. ביניהם: קושי בהבנת סיטואציות  וקודים חברתיים, ערך עצמי נמוך, קושי בוויסות רגשי, לקויות למידה והפרעות קשב וריכוז או חסך במודל למידה.

קשיים חברתיים יכולים להתבטא במופנמות והסתגרות, אימפולסיביות עם נטיה להתפרצות, קושי ביצירת קשרים יציבים עם חברים על אף הרצון ועוד.

קשיים חברתיים נמשכים עלולים אף להיות מלווים בהופעת דיכאון, חרדה חברתית.

שיפור במיומנויות חברתיות יכול להיעשות  באמצעות עבודה בקבוצה חברתית  בה נרכשים כלים ודרכי התמודדות יעילות במעגלים החברתיים ובאינטראקציות השונות או באמצעות טיפול רגשי פרטני ממוקד. בטיפול נעשה תהליך של עבודה על שיקום הדימוי העצמי דרך הקשר הבינאישי הנבנה, קשר של הכלה, קבלה וראייה משותפת של נקודות התורפה והחוזק. הטיפול בילדים מלווה בהדרכת ההורים.

רוצה לדבר איתי ?

ניתן ליצור קשר בטלפון: 054-3213485

או על ידי שליחת הודעה בטופס זה

כתובות הקליניקה :

תל אביב – רחוב פנקס 24

 

   הרצליה – רחוב יהודה הנשיא