טיפול רגשי לילדים באמצעות משחק

רובינו מכירים טיפולים רגשיים המבוססים על שיחות, אבל כאשר מדובר בטיפול רגשי לילדים ובעיקר לילדים בגילאים צעירים של בין 3 ל-11, שיחה לא תהווה בהכרח הגישה היעילה לטיפול.
שפתו וכושר הביטוי של הילד שונים והטיפול באמצעות משחק מתאים יותר ומאפשר לילד לבטא את עולמו הפנימי ולהבין אותו יחד עם המטפל ביתר קלות.

בטיפול במשחק (Play therapy) הילד יכול לעשות את מה שהוא אוהב ורגיל לעשות בחיי היום יום שלו – לשחק.
המפגשים מתקיימים בקליניקה בטוחה ונעימה והמשחקים נבחרים בקפידה.

הילד/ה בוחר במה לשחק / לצייר ומתי.  באמצעות המשחקים  והדמויות הילד יכול לבטא ולהשליך את פחדיו, כאביו ומשאלותיו. המשחקים הנפוצים ביותר בתהליכים אלו הם: בובות (להמחזת משחק דמיוני), פלסטלינה,  צבעים ומשחקים נוספים אשר מטרתם להפעיל: דמיון, חשיבה, זיכרון ולהוות ככלי לתקשורת מילולית ולא מילולית.

מטרת הטיפול

המטרה היא ליצור עבור הילד סביבה טיפולית מאפשרת ומכילה, בה נבנה קשר של אמון. במסגרת זו הילד יכול להתנהל בצורה חופשית ובטוחה ולהרשות לעצמו להוציא החוצה את מחשבותיו, קשייו ורגשותיו,  גם המודחקים ביותר, באופן טבעי וכנה תוך שימוש ברכיבים מעולם התוכן שלו- דמיוניים ומציאותיים כאחד.

למי מתאים הטיפול?

הטיפול מתאים לילדים ולילדות בגילאים שונים. במקביל למפגשים עם הילד, מתקיים קשר רציף עם ההורים.
טיפול רגשי לילדים נחשב כיעיל לטיפול במגוון רחב של קשיים כגון: קשיים חברתיים- קושי בהבנת סיטואציות חברתיות, הפרעות קשב וריכוז, בעיות התנהגות, חרדה, דיכאון, מחשבות טורדניות חוזרות ונשנות.

ילדים, כמו מבוגרים, רוצים להיות מובנים. באמצעות המשחק נסללת הדרך להבנתם.
כמובן, שבכדי ליהנות מכל היתרונות של הטיפול ולהשיג את התוצאה הטובה ביותר, חשוב לבחור בקפידה את המטפל ולוודא שיש לו את הידע, ההכשרה והכלים לבצע את התהליך בגישה שהיא גם רגישה וגם מקצועית.

להרחבת פרטים על טיפול רגשי באמצעות משחק, מוזמנים ליצור קשר.

רוצה לדבר איתי ?

ניתן ליצור קשר בטלפון: 054-3213485

או על ידי שליחת הודעה בטופס זה

כתובות הקליניקה

תל אביב – רחוב פנקס 24

 

   הרצליה – רחוב יהודה הנשיא