התקפי זעם אצל מבוגרים

"התעצבנתי, אני לא בן אדם אלים. נתתי אגרוף לשולחן והזכוכית נשברה"

התפרצויות זעם אצל מבוגרים יכולות לבוא לידי ביטוי בצרחות, השתוללות, חוסר יכולת להקשיב, זריקת חפצים, בכי ולעיתים גם אלימות פיזית..
יכולות להיות סיבות שונות להתקפי זעם, כאשר בחלק גדול מהמקרים, הסובלים מאותם התקפים, כלל לא יצליחו לשים את האצבע על הסיבה, הם רק יוכלו להעיד על תחושה של אובדן שליטה. ההתפרצות מלווה ברגשות אשם ובושה והאדם יודע שהתנהגותו היתה לא תואמת. 
החדשות הטובות הן שיש מה לעשות וניתן ללמוד לשלוט בהתקפים, אומנם מדובר בתהליך, אשר מצריך סבלנות והתמדה, אבל צליחת הדרך יכולה לשפר את איכות החיים הן של המתמודדים עם ההתקפים והן של הקרובים אליהם.

טיפול בהתקפי זעם אצל מבוגרים
הליך הטיפול מתחיל כמובן בעצם המודעות לקיומה של הבעיה וברצון לנקוט בפעולה על מנת לטפל בה. יש לא מעט שיטות לטיפול בהתקפים ובין היתר, טיפול קוגניטיבי – התנהגותי, פנייה לפסיכולוג או לפסיכותרפיסט על מנת לזהות את מקור ההתקפים ולהציע את שיטות הטיפול היעילות ביותר למטרה. 
חשוב לציין, שמכיוון שהתקפי זעם מופנים ברוב המקרים כלפי האנשים הקרובים ביותר, כמו בני הזוג או הילדים, במקרים רבים גם בני המשפחה ישולבו בצורה כזאת או אחרת בהליך הטיפולי.
לא משנה מהי שיטת הטיפול הנבחרת, ההמלצה היא לדאוג להגיע ברמת פתיחות גבוהה לתהליך, לשתף פעולה עם המטפל ולזכור לאורך כל הדרך שיש כאן מטרה חשובה ושצריך לעבור דרך בכדי להשיג אותה.

אם אתם או הקרובים לכם מתמודדים עם התקפי זעם, חשוב שתזכרו שיש מה לעשות וכיצד לפעול על מנת להיטיב עם המצב ולשפר את איכות החיים, מוזמנים ליצור קשר ולעשות את הצעד הראשון בדרך להשגת השינוי המיוחל.

רוצה לדבר איתי ?

ניתן ליצור קשר בטלפון: 054-3213485

או על ידי שליחת הודעה בטופס זה

כתובות הקליניקה

תל אביב – רחוב פנקס 24

 

   הרצליה – רחוב יהודה הנשיא