קבלה, אותנטיות ומשמעות

"אל תשכחי אותי" היא אומרת כשאני יוצאת מפתח ביתה…

בפגישתנו הראשונה היא יושבת על הספסל בגינה שצמודה למקום מגוריה ומקבלת אותי בחיוך רחב ובעליצות שנמשכת לאורך כל הפגישה.  כך היא נוהגת גם עם השכן, עם הדוור. כל מי שעובר מכיר אותה ושמח לפגוש אותה. היא אומרת לי: "אני מחייכת לכולם,  צוחקת. אם אני אשב עם פרצוף חמוץ יגידו: הזקנה הזעפנית הזאת". נראה כי היא צמאה ליחס, לקשר, לקבלה. בהמשך, עם התקדמות ובנית הקשר בינינו, קשר ובו קיימת קבלה ללא תנאים וללא ביקורת, היא מרשה לעצמה לבטא גם  עצב, פחד, דאגה ואף רצון.

מרגע שאנו נולדים, לאורך כל חיינו, אנחנו זקוקים לקשר, להרגיש אהובים, רצויים, מוערכים ובעיקר רוצים שיקבלו אותנו ללא תנאים, קבלה אמיתית.

בתחילת התקשורת שלנו עם הסביבה  אנחנו אוהבים ומקבלים את עצמנו כמו שאנחנו אך עם התבגרותנו ודרישות הסביבה בהתאמה, אנחנו בוחנים את עצמנו יותר בשיפוטיות ואז…משהו מתערער, באהבה העצמית שלנו, בביטחון שבפעולותינו. פרושינו לתגובות הסביבה משפיעים על ההתנהגויות שלנו שלעתים הופכות להיות פחות שלנו ויותר תוצר של פרושינו, פחות אותנטיות.

והאם תחושת המשמעות תלויה באהובנו? בקשר עם הסובבים אותנו? הקשר עם הסובבים אותנו הוא אכן חשוב לקיומנו אך לא פחות מכך הקשר עם עצמנו. אנו אלו היוצרים את הווייתנו, אנו היוצקים את המשמעות לחיינו.

בטיפול הרגשי, באמצעות מערכת היחסים שנבנית ובה קבלה והתבוננות אמפתית ומכבדת, ללא קביעת עמדה וללא שיפוטיות, נבדוק איפה לא חיפשנו את חופש הבחירה במקום שהיה. בתקשורת האותנטית המתקיימת במרחב הטיפולי,  נוכל להביא את הייחודיות שלנו בלי שננסה להתאים לתבניות. כך נחשף ונפתח לאפשרויות הנוספות הקיימות. נתינת פרשנות עצמאית ובלתי מושפעת לחויה שלנו בעולם וחשיפת אפשרויותינו, מאפשרת הוויה אותנטית.

אני ענת, פסיכותרפיסטית. מטפלת טיפול רגשי במבוגרים, ילדים ונוער בקליניקה פרטית בתל אביב ובהרצליה. מסייעת למטופלים להתמודד עם מגוון קשיים רגשיים כגון- אובדן משמעות, מצבי תקיעות, קשיים סביב מערכות יחסים, התמודדות עם לקויות למידה, קשיים חברתיים, התמודדות עם אובדן ופרידה, חרדה, דיכאון.

בעלת ניסיון בטיפול רגשי לילדים ולמבוגרים במסגרות ציבוריות מגוונות ובקליניקה פרטית. בוגרת תוכנית ההכשרה התלת שנתית בפסיכותרפיה אקזיסטנציאליסטית.

מאמינה כי בטיפול הרגשי, במרחב הבטוח, האמפתי והמאפשר נוצר פתח להתבוננות עצמית, לקבלה ולשינוי. 

אשמח לשמוע מכם.
כתבו לי או התקשרו 054-3213485.

רוצה לדבר איתי ?

ניתן ליצור קשר בטלפון: 054-3213485

או על ידי שליחת הודעה בטופס זה

כתובות הקליניקה

תל אביב – רחוב פנקס 24

 

   הרצליה – רחוב יהודה הנשיא